IdaIdefix

Alla inlägg under oktober 2013

Av Ida - 31 oktober 2013 06:30

Hej <3




Just nu är klockan 23:59 och jag ligger nedkrupen i min säng med datorn i famnen. Jag har lite smått huvudväk men vill inte sova än för att jag drömde mardröm förra natten och för att jag helt enkelt inte vill sova än. Då kom jag till tanken att skriva på mig blogg, men kom på att jag redan skrivit så mycket idag att jag lika gärna kan tidsinställa ett inlägg så det dyker upp senare ikväll/imorgon.





Jag tänkte se en film nu för filmer är alltid mys <3 Förutom när det är skräckfilm...! Fast det är ju mysigt på sitt egna lilla sätt också! Jag funderar på att se någon barnfilm som typ Prinsessan och Grodan eller Crodarna, (två as bra filmer som jag båda tipsar), men vet inte riktigt ändå. Ska kolla lite filmer nu.   



Nej nu har jag bestämt mig, jag ska se "The Ugly Truth". 

 

 

"The Ugly Truth" är en super rolig kärleks komedi om två stycken som har helt olika uppfattningar om vad kärlek är. De blir såklart kära i varandra efter tiden och allt slutar lyckligt såklart! En super mysig gullig film jag också tipsar!   

 

 

 

 

Nej nu får ni hade så bra hej då Kramizz     

 

 



Av Ida - 30 oktober 2013 22:31

Ja det var ju jäkligt fint, där sitter man och spelar sims och skapar en as fin sim som jag börjar bli riktigt stolt över, och vad händer då? SPELET BESTÄMMER SIG FÖR ATT TA EN TUPPLUR OCH STÄNGER AV SIG. 




Ser typ ut såhär för tillfället xD

 

Oh glory....! x) 




Aja.....

Sånt är väl livet! ^^



Imorgon ska jag till Linköping och träffa min syster det kommer bli aZum! ^__^ SAKNAR MIN STOR BUS. (Stor bus är det jag kallar min syster ^^).


Och kom ihåg 2 saker!   

 

Haha och 2 det lite finare xP

 


BYE! ^^

Av Ida - 30 oktober 2013 17:10


Sulsul!   

 

 

 

Idag har jag spelat sims sen klockan 11:30 ungefär fram tills nu, sen stängde spelet av sig -____- (Blä på det).

Varför jag har spelat så länge är pågrund av att jag har spelat sims 3 in i Framtiden!     



Spelet är super roligt enligt mig men egentligen är det som en ny stad med nya prylar och nya interaktioner bara ^^ Men om man gillar det så är spelet as roligt! 


Man kan åka fram och tillbaka i tiden och ibland får man uppdrag av "tidsresenären" som reser mellan tiden. I framtiden så finns det flygande bilar, gräsbetäckta tak, färgglada kläder och en typisk "Hunger spelen" look. Det finns också Plumbots som man kan styra när de väl har flyttat in i hushållet, dessa plumbots kan man byta egenskapschip så kan göra att plumbotarna kan älska, ta hand om barn, städa mm. Dessa egenskapschip skapar helt enkelt plumbotarnas personlighet kan man säga. 



Jag skapade två simmar som flyttade in i framtiden, Mia och Linnea.

Mia är social och har stjärnkvalitet och älskar framtiden mer än hennes nutid. Mia har hittat en kille i framtiden som hon, (medans jag spelade idag), gifte sig med.



This is Mia with her boyfriend wich name I cant remember... xD  (Idefix leker engelska mästare).  


   

Mia och se boyfriend som jag inte minns namnet på ska stanna kvar i framtiden och uppfostra en familjs tsm med hjälp av Mias ättlingar. (Just det ja det finns ättlingar till din sim i framtiden, ibland i alla fall, som du kan hälsa på som är lite lika din sim! As coolt enligt mig!)



Linnea som också hittat en man i framtiden som hon har gift sig med börjar dessvärre sakna att ha vanliga böcker av papper istället för att ha digitala böcker, och hon börjar sakna det enkla lite mer "mysiga", (enligt henne), dåtida livet. Så Linnea och hennes man Gefforiy, (eller hur tusan det nu stavades), ska tillbaka till dåtiden och leva vidare sitt liv där för att försöka göra det bättre för sina ättlingar i framtiden! Enda problemet är att hon måste övertala Gefforiy som är uppvuxen och van vid all teknologi att följa med till dåtiden med henne! 

 

 

 

Här är en bild på dem! :3

 

 


 

Aja nu ska jag spela lite mer sims!    Jag tänkte börja ladda upp lite bilder på simmar som jag har skapat som jag sen lägger upp på Exchange så ni kan ladda ned dem om ni tycker dem är snygga eller så ^^

Nej ska man kanske sluta skriva nu? ^^


 

  BYE   

Av Ida - 29 oktober 2013 17:45

Hej på er! Nu tänkte jag tipsa om en aZum god varm choklad som jag har "kommit på själv"


1: Ta socker, kakao, grädde, vaniljsocker, mjölk, mini marshmallows, choklad sås och en kopp!

 


2: Ha i 3 matskedar kakao i koppen,

 


3: 1 matsked vaniljsocker,

 


4: 3 matskedar socker,

 


5: Och 3 matskedar grädde.

 

6: Rör sedan om tills det ser ut såhär ungefär :) 

 


 7:  Ha i mjölk nästan upp till kanten och sedan in i mickron någon minut eller så! :)

 


8: Vispa sedan lite grädde i en annan kopp.

 


9: Ha sedan grädden när chokladen är varm och sedan mini marshmallows och lite choklad sås och lite kako över sen är det klart!   


Såhär såg min ut! 

 

(Sorry för dåliga bilder men tog kort med datorn så de blev inte super bra ^^). :cc




Hoppas det smakar hade bra KRAMIZZ!   

Av Ida - 29 oktober 2013 15:51

Hejsan! 


För tillfället tittar jag på kanal 6 och funderar på att ta något att äta!

Har lite ont i halsen och har svårt att svälja så får se hur det blir med mat :c


Fast vi har potatisgratäng och det gillar jag ju... SE LAZY IDEFIX TAR ÖVER.



Nej nu ska jag gå hade bra hejdå! ^^


 

Av Ida - 28 oktober 2013 18:57

Hej svejs och tjohej! 

Just nu pratar jag skype med Edin, ( Hejsan Edin!!!), Edin är en av mina bästa vänner. ^^ Edin spelar fifa, (därav titeln), och jag spelar Minecraft, eller spelade eftersom jag nu bestämde mig att fixa med min blogg istället. ^^


VET NI!?!?! 


JAG FÅR SIMS 3 IN I FRAMTIDEN IMORGON!!! MIN LYCKA ÄR UPPFYLLD!!!! JOY TO THE WORLD THE SIMS WILL COME!   


Jag kommer spela tills ögonen poppar ur o____O *plopp*. 


Och för att avsluta inlägget här är en bild på en söt katt. ^^

 

Av Ida - 28 oktober 2013 14:34

Jaha. Hej igen.

Vet ni vad? Jag åker buss.

Vet ni vad mer? Det är lite långtråkigt.


TITTA EN STRUMPA! :D

Av Ida - 28 oktober 2013 13:19

Hejsan hoppsan och hallå! Hoppas ni har det bra där ute för det har jag! ^^


Jag har ett dilema här va! Nu är det ju så att jag ska på kryssning i helgen från lördag till söndag med min bästa vän Juli, och såklart vore det ju roligt med lite fickpengar till detta! Dessvärre har jag precis 20 kronor för tillfället, (feeling like a rich stitch), och det haar precis kommit ut ett nytt sims spel, The Sims 3 In I Framtiden. OCH JAG BARA MÅSTE HA DET. IDEFIX DÖR UTAN SINA SIMAR SPECIELLT DE SOM FINNS I FRAMTIDEN X_________________X  

 

 


Men då hade jag tur här att min pappa är snäll nog att köpa det för att jag fick bra betyg på en uppsats  >33 

 

 


MEN FRÅGAN NU DÅ IDEFIX!? 


 

 

Jaja....! Frågar är ju så, ska jag be om pengar till kryssningen och få spelet eller strunta i spelet och ta extra fickpengar?   

DESSA FRÅGOR! 



               

 

 

Titta vad fint det är !!!  *Idefix goes in lööööve* xD

   

Presentation


Hejsan! Jag heter Ida och är 17 år gammal och går andra året på Film och Musik gymnasiet ^^. SO READ MY BLOGG C: Om du vill ^^3
(Jag är den med lila hår på bilden cX )

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards